Návrat na přehled kurzů

Agresivní chování a jeho zvládání v sociálních službách

Zaujalo vás toto téma?

Objednejte si kurz

Reference

„Chtěla bych poděkovat za zajištění dnešní velmi podnětné přednášky. Lektorka dokázala velice dobře ilustrovat diskutované situace pomocí příkladů a vlastních bohatých zkušeností z praxe. Všichni účastníci byli spokojení, přednáška opravdu zaujala a já se těším na další vzájemnou spolupráci.“

Jaroslava Slámová
účastnice kurzu

Tento kurz je možné objednat i pro organizaci. Zjistěte více informací o této možnosti.

DÉLKA: 8 vyučovacích hodin POČET ÚČASTNÍKŮ: 30

AKREDITACE: Ano

Anotace

Akreditace MPSV číslo A2021/0836-SP/PC/PP/VP

V posledních letech se v naší společnosti stále častěji setkáváme s agresivitou
a násilím a to buď nepřímo, zprostředkovaně, z médií, ze sdělovacích prostředků,
z kurzů vzdělávacích institucí, a přímo v zařízeních poskytující sociální a zdravotní služby, ve společnosti či dokonce ve vlastním rodinném prostředí. Je v zájmu jak pečujících, tak veřejnosti, aby agresivita nebyla vnímána jako norma a dokázali jsme ji adekvátně čelit.

Co se naučíte:

Budete seznámeni s nejčastějšími příčinami výskytu agresivity, agrese a násilí v sociálních službách. Společně si v diskuzi popíšete poruchy chování související s agresivním chováním a kriminalitou v sociálních službách. Prostřednictvím příkladů dobré praxe získáte znalosti o možnostech prevence agrese a násilí v sociálních službách a doporučení, jak zvládat agresivní chování u klientů sociálních služeb.

 

Osnova

  • Funkce agrese a agresivity, druhy agrese, verbální a fyzická agrese, násilí, násilné chování a šikana. Příčiny výskytu agrese, faktory působící na vznik agrese, typické reakce na hněv a agresi, stres a frustrace.
  • Poruchy chování související s agresivním chováním a kriminalitou v sociálních službách včetně možností ovlivnění lidského chování. Senior jako zvláště zranitelná oběť násilí a agrese, domácí násilí a úloha sociálních služeb při jeho řešení.
  • Sebepoškozování, suicidální jednání, komunikace se suicidiálním klientem, mýty o sebevraždách.
  • Zvládání obtížných situací, krizová komunikace a zásady krizové intervence, chyby při krizové komunikaci a řešení agrese.

 

Tento termín nebyl nalezen! Zobrazit ostatní termíny